2.10.2011

शांति!


Bu sabah Paris'te iki bin kişi güneşi selamladık. Ve Gandi'nin doğum gününü kutladık...


Mahatma Gandi'nin doğum günü olan 2 Ekim, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 2007 yılında oybirliğiyle "Dünya Şiddete Hayır Günü" olarak ilan edilmiş. Bu kapsamda Champ de Mars'ta "White Yoga Session" başlıklı bir organizasyon düzenlendi. Yaklaşık iki bin kişi, yoga eğitmeni Elena Brower'ın öncülüğünde bir buçuk saat boyunca yoga yaparak "barışa, huzura evet" dedi. Alanda yer bulamayanlar -rezervasyonlar hafta ortasında dolmuştu- matlarını çimenlere serdiler, matı olmayan büyük kartonlara yerleşti. Paris'te ilk kez bu kadar geniş çapta bir yoga etkinliği düzenlendi.





Yok, olmadı. Ajansa haber geçer gibi kuru kuru yazdım, farkındayım. O kadar çok düşündüm ki nasıl anlatsam diye, bulamadım. Orada, iki bin kalbin arasında içime yerleşen, gözlerimi dolduran huzuru anlatmanın bir yolu, sanırım yok. Çeneme, kalemime vuramayan bir... Minnet? Galiba öyle.


Bazen teşekkür ediyorum, şükrediyorum içimden. Neye, kime olduğunu bilmeden.


Bugün, onun beni bildiğini hissettim.


Şefkat... Bugün en az iki bin kişinin kalbindeydi. Çimlerde yoga hareketleriyle dalga geçenlere dostça gülümseyen hocanın yüzünde, herkesteydi.





Şefkat! İçimizde taşıyıp göstermeyi unuttuğumuz en güzel duygulardan biri. Kendimizden bile esirgediğimiz. Benim makaracı kalbimdeydi.

Bu sabah kendimi her anlamda "iyi" hissettim.

İyi ki doğdun Gandi!








Yazının başlığı Sanskritçede "huzur" anlamına geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder