16.12.2020

ses


Örnek çok basit. Hayatın farklı dönemlerinde başınıza gelmiştir. Bilgisine, birikimine saygı duyduğunuz biri aniden sizdeki "ışığı" fark eder. Dışarıdan olgun durur ama içinizden çocuk gibi sevinirsiniz. Boşa gitmemiştir emeğiniz, işinize gücünüze -artık ne yapıyorsanız- gösterdiğiniz özen, geçirdiğiniz onca saat. Fark edilmişsinizdir!

Bunun tatlı bir manipülasyon olduğunu anladığınızda ise artık çok geçtir. Bir gün bir kişisel haritamı okuduğumda tokat gibi bir aydınlanma yaşadım. Özetle diyordu ki, "Sen aklına koyduğun şeyleri öyle kolaylıkla, hızlı ve kendiliğinden yaparsın ki, bunun başkaları için de böyle olmaması seni şaşırtır. Ama dikkat et, bir başkası kendi hayallerini gerçekleştirmek için senin bu özelliğinden faydalanmasın."

Hayat boyu ne çok yaşamışızdır; işte güçte ve birtakım mecburi hizmetlerde. En sevdiklerimizin başına geldiğini ne çok görmüşüzdür. Yanına bile yaklaşamayacağı ateşe başkasını atanı. "Bu işte birlikteyiz"in "Amacıma hizmet et" demek olduğunu. 

Ayırt etmek bazen ne kadar zorlaşır. İç sesimizden daha fazla güvenecek ne kaldı? Hiç. 

Bu yüzden artık sadece kalbimin git dediklerine gidiyorum. Kalbim kal derse kalıyorum o dünyalarda. Sessiz kaldığı yerden ben de çekiliyorum. "Gitmesen mi..." derse adımımı atmıyorum. Hiç kolay olmasa da bazen, kalpten çıkan güçlü bir "Hayır," hakikati ve zarafetiyle en katı mecraları bile yumuşatıyor.

Sadece bu sese kulak vermekle, üzerindeki örtüleri tek tek kaldırmakla geçirebilirim bir ömrü. Bin ömrü. Buna değer. Çünkü bu ses beni koruyan ve kollayan. Sınırlarımı çizen. Ve ihtiyaç duyduğumda beni güvenle sığınabileceğim limanlara götüren.

Hani dersin ya bazen "Sen zaten her yerde mutlu olursun ki..." 
ve "Siz zaten her yerde"ye dönüştü bir zamandır :)

O, koşullara bağlı olmayan iç neşesi de aynı yerden geliyor. 

O ses seni hayatını festivale çevirecek insanlarla, gülünce gözlerinin içi gülen dostlarla karşılaştırıyor. 

Gün gelip de zaman ve mekan anlamını tamamen kaybedene dek, bu sesin frekansı seni alıp doğru zamanlarda, tam da olman gereken alanlara, mekanlara taşıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder