5.04.2023

Yolculuğuma dair...

Yogayla ilk buluşmam 2011 yılı sonunda Hindistan, Indore'da, Paramanand Yoga Bilimleri Enstitüsü’nde sevgili öğretmenim Dr. Guruji Omanand rehberliğinde oldu. 500 saatlik YA Geleneksel Yoga, Meditasyon ve Yoga Terapi Uzmanlık eğitimimi orada tamamladım. 

Yolculuğum Monika Munzinger'den “Yoganın Temelleri”, Devrim Akkaya'dan “Yin Yoga”, “Meridyen Teorileri ve 5 Element Yoga Serileri” eğitimleri ile devam etti. 

2015 yılında tanıştığım Kundalini Yoga, dönüştürücü etkisiyle ilk andan itibaren günlük pratiğimin parçası oldu. KRI Kundalini Yoga Eğitimi’ni 2017’de Sada Sat Kaur ve Sada Sat Singh ile tamamladım. Shiv Charan Singh ile “Zihin ve Meditasyon”, Sada Sat Kaur ile “Stres ve Canlılık” ve Carolyn Cowan ile “Nötr Zihin” eğitim programlarına katıldım.

Yoga terapinin somatik yaklaşımla derinleştiği Somatik Yoga Terapi eğitimini Başak Yüksel ile tamamladım. 

Şeyda Tosçalı'dan aldığım Sinir Sistemi Düzenleme Programı, beni geleneksel yoga ve bilimsel yaklaşımların günlük yaşam deneyimleriyle birbirine örüldüğü taptaze bir alana taşıdı. 

Yogayla birlikte yazı da her zaman yaşamımda yer aldı. Notos Kitap ve Yitik Öykü yayınlarında kısa öykülerim, çeşitli mecralarda yoga ve yaşam üzerine paylaştığım içerikler yayımlandı. Roy Eugene Davis’in “Bhagavad Gita’nın İçsel Anlamı” ve Adnan Çabuk’un “Sessizliği Bozmadan” kitaplarının editörlüğünü üstlenmek, yolculuğumun benim için en anlamlı ve öğretici adımlarından oldu.

Liseyi Cağaloğlu Anadolu Lisesi'nde okudum, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü'nden mezun oldum. Ülkeden ülkeye bolca taşınma arasında şu sıralar biraz Ankara'da, çoğunlukla Moskova'da yaşıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder